“wêran ezim malêm xirab”

by

suya_anlat

yalnız kalmamak için, gece boyunca pencerenin önünde oturuyorum. ayna, demişti pavase. ama en iyisi pencere. denedim. gecenin karanlığını alıp ardına huzurunda sır olmaksızın yansıtır suretinizi. belli belirsiz, varla yok arasında. hiç için, hiçlikle, hiç olarak. zayıflamışsın diyorum, biraz diyor her seferinde. biraz, hep. dirhem dirhem. azalmak burcundayız. sonra işte, konuşursunuz. gidenler için, gidemeyişin için belki en çok. artık ses olmayan bir sesle. hani ne söylense boşuna olduğu için, yitip giden bir rüya’yı anlatırsınız belki. bildiğiniz kelimelerle bilmediğiniz bir şeyi anlatmak ne kadar mümkünse. ya da bildiğiniz kelimeler, artık ne kadar bildiğiniz anlamlara geliyorsa. veda eder gibi konuşmayı o’ndan öğrendim ben. uzun sürmüş her gecenin sabahında, usulca kaybolurken, neşeyle bakmayı göğe. hatırlamanın ve unutuşun girdaplarında, kağıt kesiği gibi sızlayan ince bir keder geçiyorken gözlerinden. ağır ağır silinip gitmeyi, eksilmeyi biraz her şeyden ve belki herkesten, kendimden…sonra, veda etmeyi. her şeyin boşunalıktan bazen ancak bir vedayla kurtarılabileceğini de. ondan… nasılsın diye sormuyoruz birbirimize hiç, yalan söylememek için sanırım. gecedir çünkü. karanlık sular akmaktadır damarlarımızda. azalmak burcundayız ya, hadi şiir okuyalım diyor bazen. hadi diyelim yine, yaşamakla buradayım tabiatım gereği, avaz avaz. hadi, sevince and olsun. geceye ve ışığa ve özleyişe ve kanırta kanırta geçen zamana ve karanlık sulara, and. tesellisiz, yokluğun payından el alarak sanki. öfkenin ve bağışın ötesinde. bazı şeylerin susarak söylenebileceğini yalnızca, ondan…öğrendim…başka türlüsü güç…

4 Yanıt to ““wêran ezim malêm xirab””

  1. Eg Says:

    Pencere, en iyisi pencere;
    Geçen kuşları görürsün hiç olmazsa;
    Dört duvarı göreceğine

    Orhan VELİ

  2. kacakkova Says:

    eyvallah eg…bu da feqiye teyran’dan..dagda bayırda cicek acmış/
    bülbül sormuş feqî hani?
    …o hesap…

  3. ZeZe Says:

    Kaçak, arabeskin dibini bulmuşsun yine! Başka bir şey söyleyecektim de, ne söyleyecektim unuttum şimdi. Seslenmiş olayım sadece. Yürek ferahlığı diliyorum.

  4. Jîa Xecê Says:

    Reblogged this on 我 的 坟墓 and commented:
    Ortak boşluğun tapusu, kapını süpüren elden başka susuşun sokağına uçuşuyor, nasıl….
    Nasıl da hafif. Vazgeçmek.

Bir Cevap Yazın

