cevahir tutu’ya….

by

telaşsız, sessiz adımlarla yürüdü tanıdığım haliyle, ve sanıyorum haklı olduğunda bile sesinin yükseldiğine, hırsla ve katılıkla konuştuğuna tanık olmadı hiç kimse. “insan bu kadar doğal olamaz” dedirtecek kadar şaşkınlık uyandırıcıydı sakinliği. ölüm sözün bittiği yerdi de, sanki o bu klişeyi geçersiz kılmak ister gibi telaşsız bir sevecenlikle, gitmeden önce geride kalanlara konuşmanın imkanını bırakmak istemişti. ölümünden sonra kimse telaşlanmasın, zorluklar çıkmasın ve kimse çaresizlik duymasın diye, her şeyi kendi iradesiyle hazırlamıştı üstelik. mutfağın düzenli olması, evin her köşesinin temiz ve ferah tutulması, çiceklere bakılması ya da çocukların gelecekleriyle ilgili hazırlıklar yapılması gibiydi bu da. imam, “ölüm haktır” diye başladı söze cenazesinde, “tıpkı doğum ve hayat gibi” diye bitirdi sözünü. sözün bittiği yerde konuşmak gerekti ve söylenecek hiç bir söz bundan daha fazla anlamlı olmayacaktı. tanrı belkide ölümün sessizliğidir. bizi bir haksızlık duygusuyla azap içinde bırakan ve   isyana  sürükleyen şeyi, cevahir, içtenlikle karşılamıştı çok önceden. hayatı olduğu gibi ölümü de sadelikle ve şefkatle kabullenmişti. camide namazı kılındı, cemevinde hayır duası edildi; hiç camiye girmemiş olanlar girmiş oldular, hiç cemevi görmemiş olanlar görmüş oldular onun son arzusuyla. tanrı, onun için, kendisine inanmayanların kalplerindeki sessizlikleri de orada, o son yolculukta, dua olarak kabul etti bana sorarsanız.

12 Yanıt to “cevahir tutu’ya….”

  1. endiseliperi Says:

    hepinizin başı sağolsun. ölümün sessizliğinde ne söylense yersiz, hele anlattığın, onun gibi çok güzel bir insanın bıraktığı sessizlikte. allah rahmet eylesin.

  2. aj Says:

    bir ask sarkisidir bu caldigin. güzelinin zarif endamina hayrandir.alip kacirmak ister onu ama kimse yoktur yardim edecek…ölüm de böyle. ask gibi.gelir ve bulur bizi. varligini asla inkar edemeyiz. ölümün elinden de kacirmak isteriz sevdigimizi ama kimse yardim edemez…bir caresizlige sürükler bizi….

    kendine hayran birakan bir zerafetle yürüdü o……..

  3. No More Virgilius Says:

    Mekanı cennet olsun… Yakınlarına, sana ve tüm sevenlerine tanrı sabır versin.

  4. justine Says:

    Kalpteki sessizliği kabul eden bir tanrı, ne kadar hüzünlü bu. Çok üzüldüm ben, allah rahmet eylesin, huzurla uyur umarım.

    Dua ediyorum, lütfen öyle olsun.

  5. Çölünü Arayan Mecnun Says:

    Basiniz sag olsun 😦

  6. gülşah Says:

    giderken bir hoş sada bırakmış ne güzel. bazen diyorum ben acaba arkamda neler bırakacağım.

    o kadar derinden yakalayan bir şarkı ki…gözlerin dolmaması imkansız

  7. Cengiz Erdem Says:

    Olumun ardindan ne desek bos ve anlamsiz… Hele yukaridaki fotografa bakinca “basin sag olsun” demeye bile utaniyor insan… “sözün bittiği yerde konuşmak gerekti ve söylenecek hiç bir söz bundan daha fazla anlamlı olmayacaktı.” Basin sag olsun sevgili kacakkova…

  8. oldmcdonald Says:

    sonsuzca sevgiler abla’ya…

    hayat yok. ölüm yok…

  9. ahmet Says:

    ölüyorum tanrım
    bu da oldu işte.

    her ölüm erken ölümdür
    biliyorum tanrım.

    ama, ayrıca, aldığın şu hayat
    fena değildir…

    üstü kalsın…

  10. trinity Says:

    kacak abejim,

    kani bi yana birak….revan icinde kaldim….
    simdi yasadigim (yasadigimiz) dilsizlik zor ama yüreklerimiz susmuyor…sizi duyuyorum…yüreklerinizden öpüyorum…

  11. ahmet Says:

  12. YN!' Says:

    Işıklar içinde uyusun.

Bir Cevap Yazın

