berlin yazı yok

by

…………

Binlerce, ama binlerce yıldır yaşıyorum
Bunu göklerden anlıyorum, kendimden anlıyorum biraz
İnsan, insan, insandan; ne iyi ne de kötü
Kolumu sallıyorum yürürken, kötüysem yüzümü buruşturuyorum
Çok eski bir yerimdeyim, çürüyen bir yerimden geliyorum
Öldüklerimi sayıyorum, yeniden doğduklarımı
Anlıyorum, ama yepyeni anlıyorum bıktığımı
Evlerde, köşebaşlarında değişmek diyorlar buna
Değişmek
Biri mi öldü, biri mi sevindi, değişmek koyuyorlar adını
Bana kızıyorlar sonra, anısızın bana
Kimi ellerini sürüyor, kimi gözlerini kapıyor yaşadıklarıma
Oysa ben düz insan, bazı insan, karanlık insan
Ve geçilmiyor ki benim
Duvarlar, evler, sokaklar gibi yapılmışlığımdan.

Bilmezler, kızmıyorum, bunu onlardan anlıyorum biraz
Erimek, bir olmak ve unutulmak içindeki onlardan
Ya da bir başkaca şey: ben kendimi ayırıyorum
O yapayalnız olmaktaki kendimi
Böyleyken akıp gidiyorum bir nehir gerçeği gibi
Sanki ben upuzun bir hikâye
En okunmadık yerlerimle
Yok artık sıkılıyorum.

…………

Umutsuzlar Parkı, Edip Cansever

3 Yanıt to “berlin yazı yok”

  1. Elestirel Gunluk Says:

    Dun de sanatcinin yasami (siradan – normal yasami) sIKICI buldugunu soylerken bilim adami bir arkadas da bunca komplex bir dunyada bunca bilgi ve giz dolu bir dunyada nasil sIKILIRLAR ben de onu anlamiyroum dedi… Nasreddin hoca da geciyordu ordan essegiyle bakti bizim bilim adaminda dedi ki “sen de haklisin diyecegim ama anlamazsin onlarin senin data ya da bilgi dedigin seylerin kuruluklarindan sIKILDIKlarini” 🙂

  2. biri Says:


    Ester’in söyledikleridir
    Dünyada bakınıp durma
    Bütün ol ve ayrı tut ki kendini
    Zaten öyledir
    Çünkü öyledir

    E.C.

  3. togliatti Says:

    “Human life must be some kind of mistake. The truth of this will be sufficiently obvious if we only remember that man is a compound of needs and necessities hard to satisfy; and that even when they are satisfied, all he obtains is a state of painlessness, where nothing remains to him but abandonment to boredom”

    Hizli ve ecis bucus ceviri:

    “Insan yasami bir hata olmali. Insanin turlu turlu gereksinimleri ve ihtiyaclarini akla getirmek bile bunu anlamaya yetecektir; bu ihtiyaclari tatmin olsa bile, ona kalan sadece istirapsiz bir hayat olurdu, ki bu da SIkIntIdan baska birsey getirmeyecektir.”

    Arthur Schopenhauer, On the Vanity of Existence (Varolu$un Beyhudeligi Ustune)

Bir Cevap Yazın

