kedi

by

kullanılan renkler ve ifade biçimiyle çok sevdiğim bir kedi figürü bu.  mehmet siyah kalem adını araştırırken bu figürün de ona ait olduğuna dair bilgiyle karşılaşınca şaşırmıştım biraz. daha önceden rastgelmiş ve sevmiştim bu figürü, ama merak edip araştırmamıştım kim yapmıştır, nerede ne zaman yapılmıştır. figür siyah kalem’e mi ait kesin olarak bilmiyorum yine, doğrulayabilecek bir kaynak yok elimde. “insanlar ve cinlerin ustası” addedilen siyah kalem‘in kim (ve hatta kimler) olduğu bir efsane gördüğüm kadarıyla. peri’den duymuştum ilk ismini ve hakkındaki bilgileri. louis’in tıpkı bu figürdeki gibi bir duruşu ve bakışı var. özellikle camı açtığımda, eskiden ciceklik olan tahta pervaza çıkar, iyice gevşeyene kadar tetikte böyle dururdu. kuşlara, ağaçların üzerinde ve aşağıda olan bitenlere merakla ve dikkatle bakardı. bazen sepetinde, minderinde de halka gibi kıvrılır yüzünde böyle bir ifade yüzüme bakardı. bir anlama çabasında olurdu sanki. soru sormayan ama yaptığım herşeye dikkat kesilmiş bir halde. rüyamda öyle bakıyordu yine. uyandığımda da bakmaya devam etti bir süre daha.

6 Yanıt to “kedi”

  1. aydan atlayan kedi Says:

    Onun bakışlarında biraz da usanmışlık yok mu? Bana kedilerin bakışları “siz insanlar ne kadar da saçma sapan şeyler yapıyorsunuz?” dermiş gibi gelir. En azından bizim Diojen böyle bakıyor. Sanki 1000 yaşında biri gibi sanki herşeyi görmüş geçirmiş hayatı yalamış yutmuş gibi. Bu yüzden hep kedilerin dile gelmesini istemişimdir 🙂

  2. kacakkova Says:

    sevgili aydan atlayan kedi,
    kediler ve kitaplar, anladigimizdan daha fazla sey söylüyorlar sanirim hep.bu figürdeki bakis, durus solgun renklere ragmen ne kadar canli degil mi? tuhaf bir kontrasi var figürün. ben durup durup bakiyorum kediye. kedilerin bakisindan kurtulmak imkansiz sanki. merakli, dikkatli, sikintili ve sitemkar ifadeleri bir anda yakalayiveriyor insani.
    “ne kedisiz ne kitapsiz” kalmak istemem.

  3. Evy Says:

    Anlattıklarınız bana Doğan Cüceloğlu’nun katıldığı bir programda söylediklerini anımsattı.. “Sokakta yürürken aniden bir kediyle karşı karşıya geldim.Kaçmadı.Durup gözlerime baktı.O an kendi türümüzü sorguladım.Birbirimizi anlamak için kıyafetlerimize bakıyoruz önce..Oysa gözlerdir anlatan canlıları.Hayvanlardan öğrenecek çok şeyimiz var..”

    Ben de 1 haftadır, iş yerimin dik merdivenlerinde aniden karşıma çıkıp beni korkutan ve öfke duyduğum kediyle bakışıyorum.. Önce orada olmasına anlam verememiştim ama yuva olarak bizim terası tercih etmiş.. Yavrularına götürdü beni.. Artık her sabah kapıyı birlikte açıyoruz.. Sanırım ebeveyn oldum..:)

  4. refik Says:

    ‘Kediler krallara bakabilir hatta onlaraı tırmalayabilir’
    Lewis CARROL

  5. azade Says:

    elimdeki kitapta -Beyhan Karamanoğlu, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., 1984- bu figürün Siyah Kaleme atfedilen minyatürlerden olduğu söyleniyor. hatta üst tarafında bulunan tersten yazılmış imza nedeniyle diğer bir çoğuna göre ona yahut onlara aidiyeti kuvvetli olanlardan sanırım. yine yazar, bu figürde kullanılan tekniklerin daha sonra çinli ressamlar tarafından geliştirildiğini ancak bunun daha eski olması gerektiğini belirtmiş. -kütüphaneye kapanmış oflaya puflaya çalışırken iyi bir mola vesilesi oldu : )-

  6. Elestirel Gunluk Says:

    Kacak kurban olam ya yeni bir yazi yaz ya da kaldir su korkunc kediyi artik. Ruyalarima girecek yakinda… 🙂

Bir Cevap Yazın

