arzu

by

“Köpek hala uluyordu.
Öyle şeyler vardır ki, bunları onarmak için en azından bir devrim gerekir, diyecek oluyorum.
Sana öyle geliyor, John.
Bana öyle gelmiyor, koşullar böyle.
Bana sorarsan sana öyle geliyor.
Niçin?
Çünkü öylesi daha az kaçamaklı. Koşullarmış! Her türlü özürü örter bu kelime. Söyledim ya, ben onarıma inanıyorum, sonra bir şey daha var.
Neymiş o?
Arzunun kaçınılmaz oluşu. Arzuyu durduramazsınız.
O an taburesinden kalktı, korkuluk duvarına yaslandı.
Arzu durdurulamaz. Geçen gün içimizden biri açıklıyordu bunun nedenini. Ama ben daha önceden de biliyordum. Dipsiz bir kuyu düşün, bir hiçlik düşün. Orada daha o anda bir çağrı vardır -beni dinliyor musun? Bir şey için çağrıdır Hiçlik. Başka türlü olmaz. Varolan da yalnızca o çağrıdır, yalın bir çağrı çığlığı. Bir özlem. Böylece hiçbir şeyden bir şey yaratma denen o sonsuz bilmeceye geliyoruz.
Bana doğru bir adım yaklaştı. Mayosunu giydiği zamanki gülümseyişiyle fısıldayarak konuşuyordu, kahverengi gözlerini uzakta bir noktaya dikmişti.
O yaratılan bir şey başka bir şeye destek olamaz, yalnızca bir arzudur o. Hiçbir şeye sahip değildir, ona hiçbir şey verilmemiştir, onun için bir yer yoktur! Ama gene de vardır o! Vardır.Sanırım bir kunduracıydı bütün bunları söyleyen.”

[Buluştuğumuz Yer Burası, John Berger, “Lizbon”, sf.60-61, metis]

4 Yanıt to “arzu”

  1. metin Says:

    Evet. Evet. Evet.

  2. Mehmet Hayri Zan Says:

    çok güzel yine. rene girard’ın sözleri var aklımda, “insan özgürlüğe dayanamaz” diyordu. insan arzunun doğasını anlayabilir, hesaplaşabilir, yani bi anlamda durdurabilir. özgürlük olsa olsa budur ama insan özgürlüğe dayanamaz.

  3. oyunkuran Says:

    Hatta kunduracı aslında Deleuze’muş…

    tekrar sesini duymak güzel kaçakkova 🙂

  4. gulay Says:

    “Susamıştır ve onu pınardan sadece bir çalılık ayırmaktadır. Ama iki parçaya bölünmüştür o: bir parçası bütün manzarayı görüyor, orada dikildiğini ve pınarın hemen yanı başında olduğunu görüyor: ama ikinci parçası hiçbir şeyin farkında değil, olsa olsa ilk parçasının her şeyi gördüğünü sezinliyor sadece. hiçbir şeyin farkında olmadığı için de pınardan su içemiyor.” KAFKa

Yorum bırakın