mektup

by

sevgili endişeliperi’den bir mektup aldım, sakin ve berrak bir su gibi akan, bir dolu konuyu çok ince işlenmiş dantelalar gibi birbirine baglayan, beni çok sevindiren bir mektup.  aklımda dolandırıp duruyorum kelimelerini, cümlelerini. sindirip sakinleşip bir cevap yazmadan önce, hem herkese haber etmiş olayım bu çok güzel mektubu, hem de kendisine teşekkür edeyim istedim buradan.

6 Yanıt to “mektup”

  1. muratali Says:

    mektubun ayrılıktan sonra gelemsinde bir ince sitem vardır.her mektup aslında sitemdir,hüznün sindiği sitemdir bu.kırkınlıga,bırakıp gidilmişliğe,geride kalanın ”el medet”dediği bir ince ayrıntıdır okuyana.okuyanın yalnızlıgına,okuyanın yüreğine kadim yalnızlıkları serper,kadim tarihin hüznünü eker,bir eski dogulu bilgenin kendine kaçarak dünyayı izlemesini verir.12.yy ın keşiş viktor hugos’unun yurt sözcüğüne bakışı olur bir mektup;edward said in ”kış ruhu”ndaki kendisi olur,said in deli divane yalnızlıgı olur,şivanını kendi içinde üreten bir kış yalnızlıgı…belki de conrad ın kendi yalnızlıgıdır her mektup…belki de bilge adorno’nun kendine mesafeli yalnızlıgıdır mektup,belki de minimal moralia benim için bu nedenle mektuptur daha çok…mektup…sevenden aldıgımız,ama içine her şeyini koymuşsa seven mektubun,inceliklerini eklemişse,haddeden geçirmişse hüznünü,baki’nin kuyumculugu şiirde oldugu gibiyse ve de bir pagan döneminin agıtçısını tutup yanı başına koymak gerekir mektubu alanın.hani iranlı kadınların mor giydikleri an vardır….yas…yasta giydikleri mor fistanlarının gizemidir artık her mektup…sürgününkendinden emin,eğilmeyen başı bir mektupla egiliverir,her mektup tokattır yürege sürügündekine…değil mi said usta…değil mi adorno bilge…değil mi ”camus efendi tek kişinin mutlulugu utanılasıdır demiş”diyen gülten akın…değil mi her mektup aldıgında scala’nın taş duvarlarını aryalarıyla döven leyla gencer…değil mi mektup almaya bile zaman verilmeyen,kendi içindce ölüp giden dev ozan ruhi su…değil mi kaçakova?

  2. Passive Apathetic Says:

    knz

  3. endiseliperi Says:

    sevgili kaçakkova,
    mektup yazmayı çok severim. iyi ki size yazmışım diye seviniyorum şimdi, hem siz sevindiniz hem de beğendiniz, diye mektubu. hep yazarım, yazmak isterim. siz de yazın, ama geciktirmekten dolayı ayıp edeceğinizi düşünmeden, istediğiniz zaman ve istediğiniz sözcüklerle yazın.

    sevgiler.

  4. zihni Says:

    anlaşıldı, mektup çarpması komaya sokar adamı:)
    her mektup şişede (ya da zarfta) durduğu gibi durmazmış:)

    kaçakkova iyi misin yoldaş:)?

  5. kacakkova Says:

    varolsun yoldaslar!…
    zihni hocam, “bir mektup, üc satir yazi, gönlümün karasi” vardir hani, ben öyle takintili bir mektupcu oldugumdan, endiseliperi’nin mektubuna yanitimi tamamlayamiyorum, bir seyin icinden bir sey cikiyor, pesine gidiyorum, oradan baska bir yere, bir park sorunu yasiyorum anlayacaginiz…
    bi de gündelik yasamin kargasasi var artan….
    ama bu hafta sonu, aklimi basima devsirip artik yazacagim, öyle düsünüyorum, endiseliperi bir peri’de olsa sonunda kizabilir, perilerde kizabilir tabii….
    bi de baska yazi sözlerim var, ah nasil mahcubum, nasil….allahtan faruk ahmet’de yazmadi daha, onu bekliyorum….hafta sonunda itibaren, kacakkova emrinize amadedir hocam….

  6. metin Says:

    “bi de baska yazi sözlerim var”

    hımmm!

Bir Cevap Yazın

