“katiller komitası” yayında

by

Cüneyt Uzunlar’ı bloglardaki yazılarından tanımayan kalmamıştır herhalde; sanıyorum benim gibi çoğunluk  onu, her biri kendine özgü bir dille kurgulanan boş arsa‘daki hikayeleriyle tanıdı. Sonraları, kendisinin yazı dünyasının, hikayeyle sınırlı olmayan, fakat hikayelerinin beslendiği kaynakları da anlamamızı sağlayan geniş cepheleriyle karşılaştık. Şiirleri, öyküleri, teorik yazıları, politik eleştirilerini içeren kapsamlı bir yazı alanından sözediyoruz, ki bir kaç farklı blogtan bunlar izlenebilir. Cüneyt’in “Katiller Komitası” adlı hikaye kitabı 2005’te yayınlanmış,  Kadir Aydemir‘in tanıtım yazısıyla tesadüfen karşılaşınca haberim olmuştu. Sonra, kendi sözleriyle bu ilk kitabı hakkındaki düşüncelerini öğrenme fırsatı buldum. “Bu kitapta fantastik kurgu ile politik içeriği -özellikle Ejderha, Katiller Komitası ve Güneş Ülkesi’nde göze batar biçimde- kaynaştırmaya çalıştım. Keza Sankişot’da da göze batar biçimde politik dili zorlamışım gibiydi ama onda güçlü bir ironi vardı galiba. Okur bunu ayrımsar kanımca. Ayrıca politik içeriğin kime ne zararı olabilir ki? En fazla katılmazsın. Karşı çıkarsın. Yani seni her koşulda hareketlendirir.” Yazılarının genel muhtevasının belirgin bir yönünü gösteriyor aslında bu sözler; dolaylı ya da dolaysız olarak politik bilincin ve eleştirinin varlığını hissederiz yazılarında, ama en politik halde bile bunlar “ben politikim” demeyen bir edebi niteliğe, Cüneyt Uzunlar’ın kendine özgü uslubuna bürünürler. Bu uslup, birikimi yoğunlaştıkça sadeleşmekle kalmaz, fantastik ögelerle birbirine dolanarak biçim kazanır ve adım adım sanat politika ilişkisini de sadeleştirir; üzerinde düşünmeye değer bir yönelimdir bu. Bunlar internette yayınlanmış hikayelerden/yazılardan edindiğim  izlenimler, kendi degerlendirmeleri de fantastige ve politik olana isaret ediyor, ancak uzatmadan bu haliyle bırakıyorum şimdilik. Edebiyatın neliği ekseninde fantastiği ve politik olanı konuşmak gerektiğinde bunlara dönülebilir.   Katiller Komitası‘na nasıl ulaşacağımı düşünürken, açıkkoyu‘da bugün kitaplarını internet ortamında yayınladığını gördüm; yalnızca Katiller Komtası değil, Endiku, Kırk, Kırık Dalların Kokusu‘nun linkleri de veriliyor yazıda. Katiller Komitası‘nı okumaya başlamadan önce, haber edeyim.

4 Yanıt to ““katiller komitası” yayında”

  1. Passive Apathetic Says:

    Haber verdigin icin cok tesekkurler kacak! Makbule gecti.

  2. Elestirel Gunluk Says:

    Keske indirebilseydik. Indirmeye izin vermiyor.

  3. Boş Arsa Says:

    Yok ööle bi şey…

    Ben ayarlarımda baskıya müsaade ettim…

    İndiremiyosanız bi şey yapamam…

    Biraz kurcalanacak bi zahmet…

    …………

    Kaçak teşekkürler destek için…

    Bu ikinci oldu…

    Tanışmadan birarada olmak tuhaf bi duygu…

    Bence en kıral birliktelik de bu…

    Ya ben Almanya’ya gelcem ya sen İstanbul’a görüşcez mutlaka…

  4. kacakkova Says:

    indirme icin scrib’in ayarlarindan acilmasi gerekiyor…su haliyle cikis almaya izin veriyor ama bilgisayara indirmeye izin vermiyor, “save document” kismi kapali….

    cüneyt abi, ben istanbul’a gelebilecek gibi görünmüyorum, ama sen kitabinla gelirsin almanyaya bi gün….iki tek atariz o vakit…

Bir Yanıt Bırakın

