makas değiştirme

by

img_0007

(…..)
gün…kara bir defter gibi durgun
ben durgunluğun mor atına binerim
bu sözlerde gizli bir sapkınlık olsa gerek
ben yoksa neden kendimi kudurdum
uludum böğürdüm hayata imrenerek

hayat bana kendini dayattı
ceplerim cüret dolu
ben neden hurdaladım
neden gölgem kalkmadı yerden
park güvertesini gözetleyen heykel
ışık taşı, güvercinlerden silkelenen mavilik
ve sır dolu su
ve ısırgan çorbası
hatırlar beni muhakkak

ama gidecek yer yok yön yok
kırçıl duygularımı buğulu şehre daldırdım
barut yok bulut yok kan var ruh yok
ben ki şehrin horluğunu kaldırmak derdindeydim
şehir…
ustaca kaldırdı beni kendimden
(……)

[ “Madde Kara”, Hüseyin Kıran, “Sözcüklere Uyarı” şiirinden ]

7 Yanıt to “makas değiştirme”

  1. aydan atlayan kedi Says:

    “hayat bana kendini dayattı
    ceplerim cüret dolu”

    alnımın ortasına böyle yazasım var…

  2. tolga Says:

    “ama gidecek yer yok yön yok
    kırçıl duygularımı buğulu şehre daldırdım
    barut yok bulut yok kan var ruh yok
    ben ki şehrin horluğunu kaldırmak derdindeydim”

    finlandayali bir arkadasin gecenlerde dedigine gore, kahveyi soguk icmek guzelligi arttirmaktaymis bir finlandiya soylentisine gore… dolayisiyla onerilen, kahveyi yavas yavas icmek oluyormus, sebebi de ilk dakkalarda icilen sicak kahve ile “ruh”u ve aradan dakkalar gectikten sonra icilmeye devam edilen soguyan kisimsa “beden”i guzellestirmeye ayrilmaliymis.

    oyleyse madem sehrin horlugunu kaldirmak derdindeyiz, o sehrin kafelerinde kahvemizi yavas yavas icmemiz bu yonde pozitif bir etkide bulunabilir diyorum. belki ruh da varolur o zaman, beden de, kim bilir… kim bilebilir..

  3. boş arsa Says:

    kendini bilmenin cür’eti…

    kendine ulumanın şiiri…

    kendini şehirleştirmenin…

    çok güzeldir hep önce kendini Kıran şair…

  4. passive Says:

    bu kitapta şair bi şiiri birine ithaf ediyor. o siz misiniz? 🙂

  5. zeynep Says:

    Off çok güzel.

    Önce de “ben şimdi azalmak burcundayım” demişti de, içime işlemişti…

  6. Elestirel Gunluk Says:

    Siir ya ilk okudugumda carpar beni; gurul gurul cosar, costurur… Ya da bu yukardaki gibi gizil bir durgunluk birakir; kekremsi bir tat agzimda, daha yeni icine cekilmis sigara dumaninin yetmezligini birakir ya da…

  7. feelozof Says:

    ray trenin kaderidir, o makası biri değiştirir, şehirler çokça bir, çokça sıfır…

Bir Cevap Yazın

