patrick cockburn’den

by

bkz: gerçeğin günlüğü‘nde Patrick Cockburn’ün, “Waltz with Bashir” adlı filmi izledikten sonra yazdığı, “Gerçeklikten kopmak İsrail’de kuraldır” başlıklı yazısı yayınlandı. Cockburn yazısında, yönetmen Ari Folman’ın belleğiyle giriştiği hesaplaşmadan hareketle kendi belleğiyle yüzleşmeye yöneliyor ve bunun üzerinden israil’in politik varlığını tasarlama biçimine ilişkin saptamalar yapıyor. Yazı, bütünüyle sanıyorum sağından solundan yürüttüğümüz tartışmalara değiyor bir şekilde.

Film, Sabra ve Şatilla’da bir asker olarak bulunan yönetmen Ari Folman’ın, hem kendine ne olduğuna dair bütün belleğini neden bastırdığını hem de İsrail’in katliamdaki suç ortaklığı derecesini ortaya çıkarmayı nasıl denediğiyle ilgili.
Sinemadan çıkarken, bu berbat güne dair kendi belleğimi büyük ölçüde bastırdığımı fark ettim. Kupür albümümde, olay sonrasında çalıştığım Financial Times için orada ne gördüğüme dair yazdığım yazıyla ilgili bir kupür bile bulamadım. Hatta hafızam şimdi bulanık ve düzensiz, yine de çürümeye başlayan cesetlerin iç bayıltıcı tatlı kokusunu, ölü kadın ve çocukların gözlerinin etrafındaki sinek kümelerini, isteksiz bir ceset gömme denemesinde buldozerlerin yığdığı topraktan çıkan kana bulanmış uzuvları ve kafaları açık seçik hatırlayabiliyorum.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s


%d blogcu bunu beğendi: