titreşimli

by

aşağıda okuyacağınız hikaye stuttgard’da ikamet eden zeki’den geldi. onu sanıyorum kimi yazılara bıraktığı yorumlardan tanımış olmalısınız. bu da başından geçen bir hikayesi. gecenlerde sabah sabah bunu okuyunca gülmüştüm epey. herhangi bir redaksiyondan geçirmedim, olduğu gibi alıyorum buraya.

…………..

“Artik otellerde ya da dükkanda yatmaktan bikmis,daha sonra benim yanimda calismaya baslayacak olan Maria`nin yaninda kendime kücük bir oda bulmustum..125 yillik tarihi bir ev…alt kat geleneksel bir alman birahanesi..ikinci katin tahta merdivenlerinden yukari ciktiginizda direk ücüncü katin salonunda buluyorsunuz kendinizi..yani giris kapisi yok..

Ev kadar komsular da ilginc..Maria iki cocuklu bir italyan kadin,büyük oglu evden ayrilmis..maria`nin tek hayali kücük oglu Adriano`nun bir gün italyan milli takimi formasini giydigini görmek..(Adriano cosentino; bu adi aklinizda tutun arkadaslar,sallamiyorum,bu cocuk daha 13 ünde ama müthis bir futbol yetenegine sahip)..

Alfred bizim altimizda oturuyor..50 sini coktan gecmis,ufak tefek ip gibi bir alman..ayni zamanda altdaki geleneksel alman birahanesinin de sahibi..kapiyi acip tahta merdivenlerden eve cikarken,ta alt kata kadar gelen cift kagit sarilmis keskin cigaralik kokusundan alfred ìn evde olup olmadigini anlayabilirsiniz..yani günde en az 10 kez evdedir alfred..

Ücüncüsü ise Inge..alfredle ayni katta kaliyor..51 yasinda bir alman kadin..bir zamanlar reutlingen`de güzelligiyle ünlüymüs Inge..yasina göre hala da güzel sayilir..birahanelerde calistigi dönemlerde cok da canlar yakmis hani.. hatta buna asik olan iki türk kardesten biri digerini Inge`nin gözünün önünde vurmus..

Neyse iste,lafa fazla dünya turu attirmaya gerek yok,konuya dönersek…Bu inge ihtiyac duydugunda herseyi calabilir.. bir keresinde salondaki su kasalarindan hergün bir kac sise eksildigini anlayan Maria,inge`den kuskulanmis,geceleri elinde cekicle nöbet tutmus ama her seferinde uyuyup kalmis, bir türlü Inge`yi yakalayamamisti..bense tahta merdivenlerin ve salonun tahta zeminin gicirtisindan inge`nin yine birseyler calmak icin geldigini anlar,hic sesimi cikarmazdim..birkac gün eve gec vakit dönerken ingenin kapisin önüne bir paket sigara,3 ya da 4 sise su biraktiktan sonra bizim üst katta geceleri tahta gicirtisi kesildi..

Inge`nin baska bir özelligi de,türkiye de sadece kumarhanelerde bulunan para otomatigi (slot machine)bagimlisi olmasi..beni yolda ya da bir birahanede gördügünde muhakkak sigara ya da baska bir sey icin para ister,verdigim parayi da muhakkak gidip otomatige atardi..ben de her seferinde bu durumu yerdim..bir ara yaklasik 1 ay kadar ortalikta görülmemis,ben de ne oldu diye merak etmistim..megerse bizim Inge ye nerden bilmiyorum yaklasik 30 bin euro miras kalmis…Eee,tabi bu paranin hemen hemen tamamini bir ay icinde bu para otomatiklerine atmis..sonra yine sigara parasi yalanlari..

Para otomatigi kadar inge`nin bir diger bagimliligi da siyah erkekler..hemen hemen reutlingen de tanimadigi siyah yok..siyah olsun da ne olursa olsun,farketmiyor inge icin..siyahlar icin de ayni sey gecerli; kadin olsun da nasil olursa olsun..henüz daha tam olarak tanismiyorken,merdivenlerde bir kac kez yaninda siyah bir adamla (her seferinde baskasi ama) ingeyle karsilasmis,selamlasmistik..ama bagimlilik derecesinde oldugunu bilmiyordum henüz…bu durumdan en cok maria ve alfred rahatsiz oluyordu ve „bu kadin bu kara kara adamlari niye getiriyor“ diye homurdanip dururlardi..para bulursa,siyahlarin takildigi yerlere gider,tina turner figurleriyle dans ederdi..bazen o tür yerlerde karsilastigimizda,birini gösterir,o adamin nasil biri oldugunu anlatir,bazen de hic caktirmadan ve ayrintiya girmeden yasadigi yatak hikayelerini araya sokuverirdi..hani bi zamanlar sümer ve yildiz sinemalarinda „konulu“ filmlerin arasina filmle ilgisiz parca atarlardi ya,aynen öyle..

neyse,konudan uzaklasmayayim arkadaslar; bir gün sabah saat 10 civarinda kalkmis,üzerimi giyip dükkana gidecektim..alt katta hararetli bir tartismanin oldugunu duyunca merdivenlerden asagi baktim..iki polis inge ile konusuyor,arada bir lafa alfred de giriyordu..mari a ve ben merdivenin yukari ucundan bakip ne olup bittigini anlamaya calisiyorduk..polisleri görünce „acaba alfred`in günde en az 10 kez evde olma durumuyla ilgili bir problem mi cikti“ diye düsündüm ama ortalikta öyle cigaralik kokusu filan da yoktu..neyse iste mesele bizim Inge ile ilgiliymis..Bizimki bazen temizlik isleri filan yapar..sabahlari birkac birahaneyi temizler cogu zamanda calma huyu nedeniyle kovulurdu..dedim ya,ne bulursa ve ona ihtiyaci varsa calar..Bu kez de zengin ve yasli bir alman adamin evini temizliyormus..temizlik yaparken adamin yatak odasinda bir vibratör buluyor bizimkisi,adamin ne isine yariyorsa artik….ee,tabiki caliyor..adam da „vibratörüm calindi“ diye polise sikayette bulunuyor..inge`ye geliyorlar …koskoca alman polisi calinan vibratörü bulmak icin evde arama yapmayacak herhalde..tutanak tutuldu,birkac esprili konusma gecti polislerle aralarinda ve polisler gittiler..olay bizim memlekette olsa,vibratör islerine bakan polis subesi eve operasyon ceker,“nereye sakladin lan adamin vibratörünü“ der,saklanabilecek bütün mekanlarda arama yaparbir kac gün sonra da calinan tüm vibratörlerin faaili olarak mahkemeye sevkedilir,bütün televizyon kanallarina haber olurdu heralde..neyse iste,polisler gittikten sonra inge ye gidip ne oldugunu sordum,o da anlatti..“caldin mi pek“ dedim,önce yok dedi,ama dudaginin kenarina ilisen gülümsemeden caldigini anladim..daha sonra sikayette bulunan adamla ilgili seyler anlatmaya basladi her zamanki gibi,hakliligini göstermek icin..ama esas gerekcesini kahkaha ile öyle güzel ifade etti ki; „nasil calmayayim Zeki,simsiyah ve kocamandi..üstelik titresimli“…

6 Yanıt to “titreşimli”

  1. enigma Says:

    eheheh, hakkaten güzel güldürdü 🙂
    ama benzeri bir olayin türkiye’de nelere yol acacagi konusunda benim farkli bir senaryom var:

    “vibratörüm calindi!”
    “tövbe tövbe…”

    (belki posta gazetesine cikardi bu durum)

  2. Elestirel Gunluk Says:

    Zeki guzel hikaye yazardi yazsaydi. Cok akici yazmis. Zevkle okudum.

    Mesele Inge’ye gelince helal olsun. Yapsin anasini satayim dedim. Ama “beyaz erkekler” dermiydik acaba beyaz erkeklerle yatsaydi…Erkeklerle cok goruldugunu soylerdik renklerini “beyaz” varsayrdik. Bir gizil-irkci soylem var bunda yani…

    Polis’e gelince bence polis lerden birkaci Inge’yi yapabilir miyim diye fantazi kurardi. Hatta birileri zorlamali bir tesaduf yaratif sokakta karsilasip bir biraya yataga atmaya calisirdi…

    Neyse yine de sagol Kacak sabah sabah gulumsemeler icin…

  3. Danimarka Prensi Says:

    Yalnız yaşayanlar için hayat kimi zaman alt ya da üst kattan duyduğun sesler, cama tıklayan kargalar, olmadı titreşen şeylerden ibarettir. Hele ki gündeliğin içindeki dengeniz sallantıda ise. Ben pek gülmedim bu hikâyeye; paylaşana, aktarana teşekkürler.

  4. Lilith Says:

    Zeki harbiden biraz yogunlasmayla kisa hikaye dunyasina adim atabilir. Ama hikayenin kendisinde bi numara yok yahu…ayrica titresimsiz vibrator olmazki zaten, adi ustunde vibrator -)…

    Ha bir diger konu siyahlar konusunda gercekten EG’nin bahsettigi turden bir soylem var, bu Zeki’ye has bir durum degil tabii, genel bir hastalik…mesela E.G nin kendisinin de Inge’yi “yapmak” soylemiyle cinsiyetci bir duruma dusmus…kadin yapilan bir cins oluyor…neyse konudan saptik kusura bakma kacakkova…

  5. Elestirel Gunluk Says:

    Lility, oncelikle tesekurler. Aslinda ben ozellikle “yapmak” terimini kullanmistim. Erkek egemen soylemin bakis acisini verdigimi sanarak. Ancak bunu yazida goze carpar bi sekilde yazmamisim. Ornegin yapmak terminim tirnak icinde yazabilirdim… Sagol dikkatli okumalarin icin.

  6. skör Says:

    hani bi zamanlar sümer ve yildiz sinemalarinda „konulu“ filmlerin arasina filmle ilgisiz parca atarlardi ya,aynen öyle..

    yok artık dedim.

Bir Cevap Yazın

