giderek düzdün bizi zaman

by

Bazen zamanın doğrultusu ile kesişemezsiniz, nerden başladım ben herşeye, ilk travmama gönder beni ve tekrarlarsınız. Tekrarı bırakıp kesmek var, herşeyi diklemesine kesmek ve içine doldurulacak şeyi bilememek. Ama anlamsız işte, adımlar, sözler, kurgular, zararlar, ziyanlar… ultra lüks sıkıntılar bunlar… niteliklerimi belirleyen öteki, beni sandığı kimseyle düşürüyor aşağı, çelmeliyor. Ona bir isim koyuyorum: sembolik kastrasyon kraliçesi. Alınıyor, nerden senin maternal süperegon oluyor muşum ulan, ben sana değil yıldızlara tabiyim, diyor. Biliyorum da, senin bilmediğini bildiğini bildiğimi biliyor musun?

Tabii’ye tabi olan tabii. Bıktım işte bundan, senin tabiiliğinden, herşeyin beklediğim gibi olmasından. Ben her geleceğimin senaryosunu aylar evvel yazıyorum ve her yeni perdede bir değişiklik umuyorum, itilmeyi, ittirilmeyi, pertürbasyonu, seni. Seni her yazdığımda istediğim gibi oynama artık. Çünkü yorgunluk son hadde, “çok yorgunum, beni bekleme kaptan, seyir defterini başkası yazsın”. Seyir defterini yazmaktan yoruldum, hepsi yalan bir kere. Yazılan oynanıyor, tersi değil. Yalanları kuşanıp kuşanıp ağlayanlara, sızlayanlara acıma ey doğa, ey tanrı, ey büyük, ey öteki, ey her ne haltoğluhaltsan işte!

Yalanlarımı alkışlayan kalabalık, size muhtaç olmanın da bir sınırı var.

Kelimeler bitsin artık. “Eski yazar artık daha fazla yazamıyor çünkü kelimelerin sonuna ulaştı, -daha doğrusu- kelimelerle yapabileceğinin sonuna…” Bu sondan sonra ancak ıslık çalınabilir, mesela düğünlerde paralar takılınca, siz gelinin abisi mi oluyorsunuz denince, dil çıkarılabilir. Tüm kutsallıkları yıkalım arzusunun gelip gelip tıkandığı yerdir kendi kutsallığımız. Her başlanılan cümlede kelimeler kendi aptallığımızı göstermek için lirizmi kuşanıyorlar. Ve yerine koyacak neyimiz var?

O zaman tekrara devam, herşeyin eksildiği yere saldırmaya, ve bitip tükenmeye.

Etiketler:

7 Yanıt to “giderek düzdün bizi zaman”

  1. kacakkova Says:

    ne kadar bitip tükenirsek o kadar iyi…..

    bi de “sezen” yanimizdan gelsin….zamanim bütün magdurlarina….

    “Zaman sadece birazcık zaman
    Geçici bu öfke bu hırs bu intikam
    Acılarımız tarih kadar eski
    Nefes alıp vermek misali olan
    Zaman sadece birazcık zaman
    Son bulduğu yerde sevgiler bir tek an
    Böyle benzer izler etrafında
    Alışkanlıklarımız bile sıradan “

  2. metin Says:

    Uzunca zamandır malikanenize uğrayamıyordum. Şimdi geçerken uğradım. En kısa zamanda çayınızı içmeye geleceğim.

    Sevgiler.

  3. kacakkova Says:

    hosgeldinz metin bey,

    hem caya hem rakiya bekleriz efenim….

  4. uzakkarlibirülkeden Says:

    bir selam edeyim dedim en sonunda. buraya ugrayip bir soluk alayim diyenlere.belki de günlük hayatin kirliligi ve gürültüsünden uzak. kacmak istiyorum ama deleuze”in dedidigi cinsten.
    rakiya cagriyi üzerime aliniyor caya saygilarimi sunuyorum.

  5. beautiful disaster Says:

    tukenis bir zorunluk olmus bu yorgun hayatta. kisir dongu gibi, yoruluyoruz, tukeniyoruz, bitiyoruz ve sar basa. ve buna ‘hayat’ diyoruz, zorla yasiyoruz..

  6. tolga Says:

    selam “uzakkarliulkeden”, usudukce cay icecek yerler bulmak lazim elbet. Kacakkova abimiz basta olmak uzere dunyanin tum kacaklari birlessin, dunyayi yerinden oynatsin 🙂

    sana da selam sevgili beautiful disaster. yoruluyoruz, bitiyoruz evet. bak ben cok kotu bittim mesela. ama umrumda degil, insan fani, ben fani, sen fani, o fani, hayatin sureksizligindeki, catlaklarindaki sonsuzluk var ya, onun sesini duyunca, bir meydan okuma deliliginden de kurtaramiyorum kendimi. iyi ki de kurtaramiyorum. hadi bir materyaliste yakismayacak kotu bir sebep de bulayim buna: kacakbogayim da ondan galiba 🙂

    ben kaciyorum bir sureligine zaten. merhaba!

  7. kacakkova Says:

    hehe…kacakboga?!….

Bir Cevap Yazın

