multitude vesilesiyle linux

by

meinlinuxLinux kullanmaya başlayalı epey oldu. Öyleydi böyleydi derken üstesinden geldim ve oldukça mennunum. Şimdi düşünüyorum da her şey aslında sanıldığından daha kolay. Bir miktar sabır ve daha çok da heves ile kısa zamanda kullanım olanağı bulunuyor. Tamam işletim sisteminin kurulumundan, meydana gelecek donanım sorunlarına kadar ciddi anlamda zorluklar olduğu söylenebilir, ama ortalama bir bilgisayar kulanıcısı bunların üstesinden adım adım rahatlıkla gelecektir. Neden windowstan daha zor olarak kabul edilsin. İlle de linux diye bir şey yok elbette, ama istenirse zor değil onu demek istiyorum. Doyurucu “açık kaynak” ve “linux” yazıları girmem olanaklı değil, belki daha iyi kavradıkça ve bildikçe. Ama kandanadam‘da var bir miktar yazı bunu için. Şurada da “neden Linux?” sorusuna teknik yönlerden cevaplar veriliyor. Tolga’da açılan Multitude (“çokluk”) meselesine ilişkin bakarken, ulus babanınLinuxçuları imparatorluğa karşı çokluk olarak tanımlayabiliriz” dediğini okudum. Linux maceramdan devamla bahsetmek için vesile oldu bu da. Linux kullanımında doğrusu işin bu siyasal yanı hiç aklımda yoktu. Kurulan bağlantıdan dolayı ayrıca önemsenmesi gerektiğini de düşünmüyorum açıkcası. Açık kaynak fikri ve linux’un bilgisayar kullanımında kişiselliğe verdiği olanaklar dolayısıyla dikkatimi çekmişti linux. Hoştu linux ortamları. Sonra izledikçe nasılsa beni daha da sardı. Bilgisayardan anlıyor musun sorusu, bugün direk windows’u kastediyor (iş bulmak isteyenler bir kaç windows programı bilmeliler artık) ve baker’in dediği gibi küresel sermayenin istihdam modeline bağlı olan Microsoft’u sevmenin bir nedeni olamaz aslında. Windows’un dünyaya hakim olduğunu, tüm pazarları silip süpürdüğünü biliyoruz, nitekim bu bile ona gıcık olmaya yeter! Ama ille de böyle bir gıcıklık gerekmiyor. Sunduğu güzellikler dolayısıyla da Linux’u sevebilirsiniz. Ben ubuntu/gnome kullanıyorum (7.10 sürümü çıkmış şimdi), OpenSuse, Mandriva ve Kubuntu’yu denemiştim ama en hoşuma giden ve kendimi rahat hissettiğim ubuntu oldu. Belirli bir alışma ve sistemi tanıma evresinden sonra ubuntunun oldukça kararlı bir işletim sistemi olduğunu kabul ettim. Olaki üzerinde düşünürsünüz, Lapis Linux Wiki‘den yararlanabilirsiniz benim gibi.

Etiketler: , , ,

Bir Cevap Yazın

