oğuzcuğum atay

by

(…) çok güzel kızlar varmış ve Kant’ı da su gibi okuyorlarmış diye söylentiler çıkarıyorlar, doğru mu acaba? Onları ne yazık ki karşıdan karşıya geçerken ve vapurda bacak bacak üstüne atarken ve piyasa caddelerinde gözlerini ilerde bir noktaya dikmiş yürürken göremiyoruz, nerede saklanıyorlar dersin, bak ben ortadayım, onlarda kim bilir ne isterler? Kant’ın kendisini isterler, hem de güzel bir Kant isterler, kirli çamaşırlarını bile kimselere koklatmazlarmış öyle mi? Beni şimdiye kadar otuz yedinci sayfaya kadar okudular, sıkılıp ellerinden bıraktılar, o sayfam açık öylece kaldım, o sayfada sarardım, bizim bir arkadaş vardı, kadınlara kendini acındıracaksın diye öğüt veriyordu bana, çok üzülüyorum – ne yapacağımı bilmiyorum – yalnız kaldığım için intihar etmeyi düşünüyorum diye dert yandı mı bütün kadınlar ağına düşüyormuş, sonra bir yanlışlık oldu: Bu arkadaş -başımız sağ olsun- intihar etti, benim de korktuğum anlar oluyor, insan bu güven olmaz, pencere bu kadar yakınken ve iki adım daha atınca denize düşmek ihtimali varken, korkmayın canım şey, sizi elde etmek için yalan söyledim, ben ölür müyüm? ha- ha, vicdan azabı rolünde yaşamak niyetindeyim(…)

Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay

Etiketler: , ,

6 Yanıt to “oğuzcuğum atay”

  1. kacakkova Says:

    [ bkz. metin bey ]

  2. Elestirel Gunluk Says:

    Hic bir “intihar edecegim” tehditi bos degildir…

  3. passive Says:

    herkes de nasıl tutunamayan bugünlerde..kımıl kımıl kaynıyorlar disconnectus erectus taklitleri..sen öldün biz olduk demiş http://www.ttku.org da ..

  4. kacakkova Says:

    şurada kimi yazarlar oguz atay’a dair bir şeyler demişler……

    barbarosoğlu’nun atay okuması hoş olmuş…..

    “ve gün başlar. Uyanmak istemediğimiz rüyadan hayatla edebiyatı, yaşamsal gerçeklikle kurgusal gerçekliği örtüştürürken dönüştürmek isteyen Oğuz Atay seslenir: ‘Ulan sahtekârlar, ulan yarımyamalaklar, ulan hepimiz!’ “

  5. dinosaur fact Says:

    Got a little bit confused while reading :S

  6. kacakkova Says:

    bkz. izzet abi‘nin oğuz türkleri birleşin başlıklı leziz yazısı…..
    yalnız uyarmadı demeyin, duyanlar duymayanlara haber etsin, üç vakte kadar yazıyı okudunuz okudunuz, sonra bulamazsınız yerinde…vay ben duymadım, vay ben bilmedim demeyin….

    hakkında güzel planlarım vardı oğuz dede… sevdiğin kadını ziyaret ettim benimle konuşmadı. adına siteler kuran adamlara mailler attım kimse cevaplamadı. “hadi” dedim gelen olmadı. küçük burjuva neferini kimse anlamadı. hülasa şehre devleti kurtarmaya gitmiş, arada da edebiyat okuyan kavga bilmez, beyaz tenli bir adam olarak seni hatırlatmak hususunda yenildim. ya da bana öyle geldi. kesin bana öyle geldi. çok istedim bu sene bir şeyler yapalım. ama kısmet değilmiş.

    bu arada izzet abi, ben varım projelere….saygılar, sevgiler……..

Bir Cevap Yazın

