yeraltından….

by

Friedrich Camus Ben Hasta Bir İnsanım başlığıyla Yeraltından Notlar‘ın girişini vermiş. İyi geldi valla! Geçmiş, bugün ve gelecekle umarsız dalaşın sonunda, çaresizliği solurken ve yaşam artık anlaşılmaz noktadayken, kendinizi çarpabileceğiniz duvarlardan biridir Dosto babanın, bilinçle ve dünyayla hesaplaşmak arzusunun ürünü olan ve “acılar bilincin tek nedenidir” diyen Yeraltından Notları.

4 Yanıt to “yeraltından….”

  1. banu Says:

    Kendime neden little drop of poison dediğimi soranlara işte bu metni göstermeliyim ben de bundan sonra 🙂

  2. humpty Says:

    yillar yili dert yolunda
    ne ilk ne de sonuncuyum
    kahrediyor hayat beni
    ben acilar cocuguyum

  3. passive Says:

    zapiski iz podpolya’nın bu girişinden hemen önce bir de şunları söyler canım dosto:“ters bir memurdum, kabaydım. kabalığımdan zevk alırdım. rüşvet kabul etmezdim… ne zaman benim oturduğum masaya yaklaşsalar, bir bilgi isteseler hemen dişlerimi gıcırdatırdım.ben hasta bir insanım….”
    ha bu cümlelerden daha güzellerini de söylemiştir dosto:
    “Öyle dakikalarım vardı ki suçlu olsun, suçsuz olsun önüme gelenden nefret eder, hayatımı çalmış da cezasını çekmemiş bir hırsız gözüyle bakardım.”
    gibi.
    sonbaharda dostoyevsky okunmalı, tekrar hasta oluşumuz kabul edilmeli sonra insanlarla birlik oluşumuz reddedilmeli -hastalık hususunda bile- ve bulunursa etrafta vinçler -ki özellikle liman vinçleri güzeldir- (ama almanya’nın da güzel vinçleri vardır bilirim) bu dostoyevsky cümleleriyle seyredilmelidir..
    (şahsi tercihim haliç tersanesi vinçleridir..aah..)

  4. kacakkova Says:

    evet sonbahar…..dostoyevski….yapraklar…..üzerimize abanan gök…yağmur hüznü….ama vinci nerede bulacagız caanım passive…..ben şimdi gidip biraz vinç arayacağım….her şeyi reddecegim bana bir vinç lazım….
    ahh haliç tersanesinin vinçleri….

Bir Cevap Yazın

