wordpress’e türkiye sansürü

by

Şimdi kalemzede‘den aldım haberi. Şaka olsa gerek diyecektim ki, maillere bakmak geldi aklıma. Evet, tam da öyleymiş. WordPress’in Türk Telekom üzerinden girişi engellenmiş. Fatih asliye hukuk bilmem ne akıldanelerinin kararıyla imiş falan filan. Seçimden sonra birileri gaza mı gelmiştir bilinmez. Utanç verici bir durum.

Bunu aşmak üzere kalemzede’nin belirttiği iki alternatif yol var. Umarım işe yarıyordur. Şöyle;

  1. İnternete erişiminizi sağlayan Yerel Ağ Bağlantısı’nın Özellikler penceresinde Internet İletişim Kuralları (TCP/IP) seçeneğini seçerek Özellikler düğmesine basın ve Aşağıdaki DNS Sunucu Adreslerini Kullan kutusunu işaretleyerek Yeğlenen DNS Sunucusu olarak 4.2.2.1 adresini girin ve Tamam düğmelerine ardı ardına basarak bilgisayarınızı yeniden açın.
  2. gizlen.net

Uygulamayı şiddetle kınıyorum.

26 Yanıt to “wordpress’e türkiye sansürü”

  1. kacakkova Says:

    T.C. Fatih 2.Asliye Hukuk Mahkemesi 2007/195 Nolu Kararý gereði eriþim engellenmiþtir.

    karar bu imis…..
    bizim memlekete bu yakisir……

  2. Yuh olsun! « Çarpım Tablosu Says:

    […] Mutlak Toz‘de ve Kalemzede’de yazdigina gore WordPress’e Turk Telekom’dan giris […]

  3. kacakkova Says:

    valla hem yuh hem de cüşş diyorum ben de…..

  4. pelin Says:

    akla zarar bir karar bu. neyi nasil engellemis oldular ki simdi. bu 2007/195 nolu kararin ne oldugunu ben bulamadim, bilen var mi icerigi nedir?

  5. kacakkova Says:

    bilisim stk platformu‘nun internette sansür konusuna dair yazilari burada. konuyu semih saka coktan gündeme tasimis.gitmisken siber itaatsizlik konulu yazıya ve onunda kaynaginda olan siber itaatsizler icin el kitabinabakiliversin.

  6. kacakkova Says:

    pelin hanim akla zarar kesinlile.isin hicap uyandiran tarafi bunu akil sahibi kisilerin yapiyor olmasi. kararin icerigine iliskin bilgim yok.baktim bulamadim, ama bulup da iyice sinirlenmek de var isin icinde.

  7. Wordpress’e Telekom Sansürü (Site Kapatma) « Semih Saka Says:

    […] sistemi delip geçebilenler şunlar: kalemzede, mutlak töz, siyahi, çarpım tablosu, düşünceler. Bundan fazlası varsa da henüz ben […]

  8. sevkattoplulugu Says:

    Ya Arkadaşlar Kimse giremiyo tanıdığım arkadaşlarımdan ama ben takır takır giriyorum. nedir seebp anlamadım. engellemeyse beni niye engellemediler. ): Rahatsız olmaya başladım ha. ben de bu memleketin evladıyım. beni adam yerine koymadılar mı yoksa. şaka bi tarafa tabiki de sansürle biyerlere varılamaz. sonuçta burası sanal alem. biyeri kaparsın millet diğerine geçer. hiç gerek yok böle şeylere.

  9. şair.us » Blog Archive » Wordpress’e Telekom Sansürü (Site Kapatma) Says:

    […] sistemi delip geçebilenler şunlar: kalemzede, mutlak töz, siyahi, çarpım tablosu, düşünceler. Bundan fazlası varsa da henüz ben […]

  10. thelosthighway Says:

    Şair.us: “Şimdilik sistemi delip geçebilenler şunlar: kalemzede, mutlak töz, siyahi, çarpım tablosu, düşünceler. Bundan fazlası varsa da henüz ben göremedim.”

    Hocam, sistem delmişsiniz. oy oy oyyy.

  11. kacakkova Says:

    thelost, sen nasil geldin buraya, sistemden kacilmaz….;)

  12. passive Says:

    dns ayarlarını değiştirip her yere giriyosunuz efem çok zevkli kaçak yaşamak 🙂

  13. MeFeKa Says:

    mahkeme karari cok sacma.

  14. tolga Says:

    Iste boyle deleriz sistemi biz. Hehehehe.

  15. WORDPRESS YASAKLANDI!!!!!! « homo nihilis Says:

    […] tepkiler için: mutlak töz, çarpım tablosu, kalemzede, siyahi, düşünceler, semih […]

  16. hakim Says:

    mahkeme kararının uygun olduğu ve gereği hakkında opendns yetkililerine sisteminize opendns kurmaları hususu talep ve mütalaa olunur…

  17. Farmau Says:

    Merhaba;
    Açıkcası sistemi demek o kadarda zor değil ancak çok can sıkıcı bir durum var ortada.Basında buğün tek bir haber yoktu,bloglarda yeni yeni bahsedilmeye başlandı ve buğün buradan yarın oradan sürekli bir kovulma durumu yaşıyor kullanıcılar.Blogcudaki blogumdan aylar süren bakım çalışmalarından bıktım için wordpresse gelmiştim.
    Ortada ciddi bir sansür olayı var ve sessiz kalmayalım diye ulaştım tekrar bloğuma ancak elimizden pek bir şey geleceğinide sanmıyorum.

  18. kacakkova Says:

    bir sistem varsa delmek gerektir….

    hakim bey ne talep buyurdunuz, anlasilmadi…..

    farmau keyfini kacirma, elimizden pek bi sey gelmez, ama gelmesin….kinayalim hep beraber…..belkide yapilan isin sacmaligi da anlasilir bu vesileyle…..

  19. asyayusof Says:

    word presin forumlarina girdim oradan buldum ingilizce okuyanlar lutfen okusunlar
    http://raincoaster.com/2007/08/19/wordpress-is-blocked-by-turkeys/#comment-174039

    cok sacma benim tum okuyucularim wordpres e turkiyeden giriyorlar benim okuyucularimin yuzde 90 hepsi turkiyeden birde blokflicrcilar var onalarida banlandilar albumlerime ailemde dahil hic kimse giremiyor cok sacma cokkk
    simdi ne olucak benim kimseye zarar vermedigim hatta benimgibi yuzlerce blokcunun hic bir sucu yokken bu yapilirmi bizlere? kiniyorum hemde cok kiniyorum bazi turk sitelerinde forumalarda konuslunuyor hatta bazi onlemler var blokcular kendi sitelerine girmeleri ciin ama bunlar okuyucular nicin gecerli deyil malesef hic bir okuyucu okadar islemi yapipda siteye okumak icin girmez..

  20. homonihilis Says:

    Erişimin neden yasaklandığına ilişkin bir bilgi http://wordpress.com/blog/2007/08/19/why-were-blocked-in-turkey/ adresinde var. Adnan Oktar’ın avukatları mahkeme kararını neden aldırdıklarına dair bir açıklama göndermişler ve Oktar hakkındaki bazı blogların kapatılmasını istemişler. WordPress yönetimi de bize soruyor ne yapatıl diye…

  21. kacakkova Says:

    asyayusof hanım,

    biraz beylik bir laf olacak ama sistemin mantığı böyle bir şeydir nihayetinde diyeceğim. kuruyu ve yaşı ayırmak gibi bir derdi yoktur,
    bu arada sitenize uğradım, nefis yemek tarifleri var.okurlarınızın bunlardan mahrum kalması gerçekten çok yazık……

    homonihilis,
    bu adnancıları allah nasıl biliyorsa öyle yapsın.harun yahya ortalığı işgal etmiş, hiç anlamıyorum bu adamı insanlar nasıl dikkate……

  22. tolga Says:

    Harun Yahya denen sahis finanse ediliyor, beledeiyeler destek veriyordu zamaninda, papyonllu adamlar kokteylli, dev hamur kagit A kalite posterli, videolu “Evrim Teorisi”ni cokertiyorlardi! Simdi de wordpress’i cokerttiler. Altlarinda kalsinlar.

    Yanlis. Kuru da yas da yanmamali, sisteme bunu ayirtetme gucu bile vermemeliyiz. O site de kapatilmamali. Ben burada “ah benim icerigimde illegal bir sey yok ki, benim sucum ne, ben zavalli kendi halinde bir blogcuyum” diyenlerimiz sayesinde bu kadar kapatiliyoruz, kaybediyoruz ve kaybediliyoruz.

  23. kacakkova Says:

    benim yorum niye yarım cıkmış anlamadım,şöyle olacaktı;

    bu adamı insanlar nasıl dikkate alıyorlar anlamıyorum.

    neyse fakat, tolga abim anlamış lafın gidişini ve zatın ne diye dikkate alındığına açıklık getirmiş.

    öbür söylediklerin de doğru tolga abim. fakat bir sistem varsa ayırdetme gücü de var demektir.varlığı o ayırdetmeden gelmektedir. başka bir sistem de, çizgileri değiştirecek ve fakat ayirdetmeye devam edecektir. asıl soru, suçsuz yere cezalandırılan insanların neden haksızlığa maruz kaldıkları değil, ‘suç’un ne olduğudur.

    ayırma gücü oldugundan dolayı sistemlerin işleyiş mantığında temelde bunları ayırma derdi yoktur. buradaki paradoks, sistemin beslenme kaynağıdır. kuru ile yaşı ayıran fark, asla belirgin değildir.kuru da yaş da yanar. yaşken yanmak istemeyenler, kurunun yanmasına karşı gelmelidir.

    bloglar birleşin iktidara yerleşin !

  24. Bekir L. Yildirim Says:

    Arkadaslar, bu yasagin kalktigini artik herkesin erisebildigini okumustum bir yerde. Oysa Turkiye’den benim oraya ulasamayan bircoklarindan mail aliyorum. Bu konudaki resmi durumu bilen var mi?

    Ben de alternatif DNS veya anonimouse ile girebiliyorum (Kazim Mizrak sagolsun bilgi icin) ama okurlar giremeiyor. bu konuda WP veya Turktelekom’dan herhangibir aciklama bileniniz varmi?

  25. homonihilis Says:

    Bu adamı nasıl dikkate alıyorlar? Adam akıllı, herkesin hassasiyeti olan bir konuyu gıdıklıyor. Diyor ki “Ey ahali! Sizler evrilmiş çevrilmiş falan olamazsınız. Sizler yaratıldınız. İşte size kanıtı. Bakın bu fosil taaaaam 3 milyon yıllık. Demek ki bütün canlılar bu karmaşıklıkta, bir defada yaratılmışlar. Siz de yaratıldınız!” Damardan giriyor adam konuya, böyle olunca da belli bir kesimin doğrudan ilgisini çekiyor. Daha önce bu konuda kitaplar dağıttılar, okullarda konferanslar verdiler. Geçen sene birkaç ay boyunca Tünel’in Karaköy girişinde istasyonun içinde fosil sergisi açtılar. İETT’ye “şurda bi modern sanat şaapalım” desen sopayla kovalanırsın herhalde ama hocaya gelince iş değişir… (Gerçi inek koydular şehrin her yeri ses çıkaran olmadı)

    Bir de bu fosil olayı var tabii, iddiasını fosillerle destekleyince bilimsel görünüyor, bir kısmı da böyle kandırıyor. Bugünlerde bu fosil sergisini parçalara böldüler, küçük küçük parçalar halinde çeşitli yerlerde sergiliyorlar. Ben Mecidiyeköy’deki simit sarayının önünde, Karaköy’deki bir kafe-lokantanın içinde ve bir de Taksim’de Urbanitas Kitapçısı’nın içinde rastladım.

    Şimdi bir tavır da, bu saçmalığı sergileyen yerleri protesto edip gitmemek olabilir. Simit sarayına gitmişliğim yok, Urbanitas’a bir daha uğramadım, Karaköy’deki kafeye gitmeye devam ediyorum doğrusu, aslında soracağım nedir bu olay, nasıl getirip koydular bu safsatayı diye. Ama bunlar çözüm müdür? Değil tabii… Adamlar örgütlenmiş, karşı örgütlenme gerekli… Madem öyle bloglar birleşelim…

  26. tolga Says:

    Bir seyin reklamini yaparsan etkili oluyor bir cok insanin gozunde; hele lise fen kitaplarinda (en azindan benim zamanimdaki lise biyoloji kitabi oyleydi) bile “evrim teorisi cokmustur cunku virusler cok adaptif falan gibisinden” sacmaliklarla dolu iken. yani balik bastan kokuyor.

    Protesto da ancak aktif olursa anlamli olur. Gidip ses cikarabilmek gerekir. Ben bir keresinde yillar once toplamistim arkadaslari, gidip posterleri almistik bunlarin sergiden, “sizi cok seviyoruz, posterlerinizi okula asacagiz” diyerekten 🙂 adamlar da bunu duyunca vermislerdi ellerinde kalan posterleri. Hehehe. Dedigin gibi ancak orgutlu olabbilirsek, karsi ses cikarma sansimiz olur! Bloglarin etkisi kucumsenmemeli; ABD’de secimlerde cok etkin calistiklari biliniyor mesela. Birleselim elbet.

Bir Cevap Yazın

