Ulus Baker’in anısına………..

by

Ulus Baker’ı kaybetmişiz. Kayıp, evet. Ölüm, geride kalanlar için bir kayıptır çünkü en çok. Ya da kendisinin analiz ettiği bir kavramı kullanacak olursak, ignoramus demeliyiz belkide tam burada: Bilmiyoruz.

İgnoramus telaffuz edilmez, telaffuz edilen her şey tarafından örgütlenen bir sonuçtur. “orada artık her şey biter“: ya Foucault gibi “gülmeye başlarsınız” (gülme üretimdir çünkü), ya da bir Stoacı gibi sessizce “ölüme geçersiniz.”

Ölüm, Dilsizleştirir. Dünya biraz daha dilsiz sanki, bu yüzden. Şahsen tanımadığımız, ama yaşamlarımızda (tuhaf ve fakat anlamlı bir şekilde) yer eden insanlar da vardır böyle. Şimdi, Ulus Baker’i kaybetmiş olduğumuzu söylerken bunu bir kez daha anlıyorum. Felsefeden psikanalize, siyaset alanından sinemaya söylediği her şeyi hep bir derinlikle söylemiş, istisna yazarlarımızdan biridir; okuyanı zorlayacak, sarsacak, düşündürecek ve her şeyi yeniden anlamasını ya da düşünmesini sağlayacak bir derinlikte yazmıştır yazılarını.

Gerçek öğrencilerini bilmiyorum, ama belkide bir o kadar ve daha fazla alaylı öğrencileri olmuştur benim gibi. Spinoza hakkında ondan daha iyi bir yorumcu yoktur sanıyorum türkçede. Körotonomedya‘daki yazılarına dönüp dönüp bakmak gerekir. “Siyasal Alanın Oluşumu Üzerine Bir Deneme” gibi tematik çalışmalarının yanı sıra, sadece Aşındırma Denemeleri‘ne bakarak bile, onu, bir uslup ve analiz ustası olarak saf entelektüelliğin temsilcilerinden biri ya da yorumun ustalarından biri saymak mümkün. Daha önemli olansa Orhan Koçak’ın Önsözde belirttiği üzere bir “Ulus Baker yazısından ve hatta bir “Ulus Baker düşüncesi“nden de sözetmek gerektiğidir.

Körotonomedya’nın ve sevenlerinin acısına ortak olmak için……

Saygıyla ve sevgiyle…….

*Ulus Baker efsanesi hakkında…..

7 Yanıt to “Ulus Baker’in anısına………..”

  1. k Says:

    bu şahane videoyu bizimle paylaştığınız için teşekkürler… ama sormadan edemiyor insan: “ya devamı?”

  2. omersirin Says:

    gidip bir ağaca sıkıca sarılmak istiyorum

  3. tolga Says:

    Ben de sirf Birikim’deki makalelerinden bilirdim bu ismi.. ilk defa yuzunu gormus oldum.. Simdi once yuz ve bu videodaki mimikleri ve uzerindeki alacali yelegiyle aklima gelecek yazdiklari.. ugurlar olsun..

  4. kacakkova Says:

    k. videoyu yotuben aldigim icin devamini bilmiyorum……konu aslinda ilgi cekici ama bu tadimlik ile yetinmek durumundayiz…ya da videoyu yükleyen bir mesaj cekelim yüklesin tamamini parca parca….

    ömersirin agaci neden ariyorsunuz? aglamak ve arinmak icin mi?

    valla tolga yüzünü ve kendisini ben de ilk görüyorum……ben yazilarini takip ettigim, aldiklari konumlari ve düsüncelerini tuttugum yazarlari genelde kisisel yasamlari bakimindan merak etmiyorum…..kendime göre bi tip ve sekil cizerdim kafamda……ama ulus baker’i merak ediyordum acikcasi……ortada görünmeyen bir kisiydi……mimikleri yelegi ve sigarasiyla aklima gelecek benim de bundan böyle….

  5. spehlul Says:

    1994 yılında tanışmıştım kendisyle, o zaman öğrenciydim… Birçok kez evinde misafir olarak kalmıştım. Sabahlara kadar çalışırdı, bu adam nezaman uyuyor diye merak ederdim. Yalnızdı, kimseyi kırmazdı, çok basitçe fikirleri olsada herkesi dinler, kimseyi incitmeden fikirleri ince ince eleştirirdi ve siz bunu hissetmezdiniz…

    Rahmetli taa ozamanlar bile çok sigara ve kahve içerdi. Hayretle ve üzüntüyle “bu adamın bünyesi bütün bunlara nasıl dayanıyor?” diye düşünürdüm. Baker’e fiziksel açıdan da çok benzerdim hatta bazı arkadaşlar onunla beni karıştırır bana Ulus diye hitap etmelerinden gizli bir gurur duyardım… Okul bitikten sonra birdaha hiç görüşemedim kendisiyle taaki bu haberi okuyuncaya dek. Ulus Baker’i gerçek anlamda sevenlere, dostlarına taziyelerimi sunar kendisine Allah’dan rahmet dilerim…

  6. tolga Says:

    Sevgili insanlar,
    Ulus Baker’in yukaridaki videosunun (Goruntusel Dusunme Semineri) tumunu suradan izleyebilir ve indirebilirsiniz. Seminer 2 saate yakin bir sure..

    Yazilarini okudukca “Ben bu adamla neden tanisamadim?” diye de hayiflaniyorum ayrica…

  7. kacakkova Says:

    sağolasın tolga,

    hem izler hem de indiririm ben bu vıdeoyu…..kaybolur maybolur sonra…..
    valla hayıflanıyor insan…..

Bir Cevap Yazın

