komünist manifesto

by

Tolga abinin kondusunda Komünist Manifesto‘nun çizgi filmi var. Kaçırmayın (!) Ben de hoş ve buruk bir tat bıraktı film. Buna yorum bölümünde kısaca değindim.”Kişinin gelişiminin, herkesin gelişiminin koşulu olduğu bir dünya” önermesinin teorik, politik ve etik geçerliliğini bir kez daha ya da Manifesto’yu ilk görenler için bir kez olsun düşünmek ve tartışmak gerek diyorum.

2 Yanıt to “komünist manifesto”

  1. tolga Says:

    Kacakkova arkadasim,
    Dedigin gibi olayin ironik bir yani var. Ben cocukken, ki hala cocugum, kitapci kitapci gezmeye karar vermistim su manifestoyu bulmak icin.. Bir sokak saticisina cekinerek “abi sizde komunist manifesto var midir” diye cekinerek ve urkekce.. O abi yuzunde gulumsemeyle uzatmisti mavi kapakli kitabi bana.

    Bizler, internet kullanicilari belki algilayamiyoruz reel olarak ama dunyada 1 milyarin ustunde internete, bazen elektrige ve yemege ulasamayan insanlar var. Bizler icin “yokluk” bazen teselli oluyor, onlar zaten yoklar. Yok sayiliyorlar. Dunyanin parcali siyah adaciklari ve adalari icindir oncelikle manifesto.

  2. kacakkova Says:

    tolga kardeş,

    “biz, internet kullanıcıları” diye bakınca, ne kadarımız gercekten açlığın ya da yoksulluğun farkındadır bilmiyorum……

    manifesto reele dair bugünde geçerli olan pek çok şeyi “doğru söylüyor” ve ütopik olarak da önemli içerimlere sahip -“bireyin gelişiminin herkesin gelişiminin koşulu olması” gibi…..
    fakat ben “o reel düzlemde” manifestonun yoksulluğun temsilcisi olduğuna inanmıyorum…..en azından politik pratik olarak buna inanmamak için tarihsel nedenler var (teorik pratikteki meseleleri bir yana bırakabiliriz diyelim hadi)…..

    bu bakımdan manifesto bu dünyayı olumsuzlamakta yararlanabileceğimiz “doğrularla” dolu bir metin olmakla birlikte, sorulabilecek teorik ve pratik soruları karşılayamacak bir arkaplana sahiptir…..
    güçlü bir metindir ancak gücünün artık sorgulanması gereken bir tarihselliği vardır…..
    bendeki hoş ve fakat buruk tat’ın anlamı bundandır……

Bir Cevap Yazın

