ideoloji

by

mınımamoralıa

Minima Moralia‘yı açınca elimden bırakmam epey zamanımı alıyor her seferinde. Her seferinde de, buraya aktarmak istediğim bir şeyler oluyor. Böyle yaparak, zaten parçalı olan kitabı yeniden parçalıyor, dağıtıyor ve bağlamlarını değiştiriyorum, üstat beni bağışlasın, belki parçalı bir kitabın ruhuna uygundur bu; bütünleştiği anda yeniden dağıtılmalı, merkezsizleştirilmelidir, hem okurken hem de yazarken….

Bu sefer Sunuş‘tan bir parça, başa dönüyoruz:

[Yaşamın en dolaysız hakikatini anlamak isteyen kişi, onun yabancılaşmış biçimini incelemek, bireysel varoluşu en gizli, en gözden ırak noktalarında bile belirleyen nesnel güçleri araştırmak zorundadır. Dolaysız olandan dolaysız biçimde sözetmek, yarattıkları kuklaları, geçip gitmiş tutkuların ucuz mücevher benzeri taklitleriyle süsleyen o romancılar gibi davranmak olur. Bir makinenin parçalarından başka bir şey olmayan insanlar, böyle romanlarda, hala özne olarak davranma kapasitesine sahip kişiler gibi sunulmaktadır bize -sanki hala onların eylemine bağlı olan bir şey varmış gibi. Yaşama bakışımız, artık yaşam olmadığı gerçeğini gizleyen bir ideolojiye dönüşmüştür.]

Minima Moralia, Theodor Adorno

5 Yanıt to “ideoloji”

  1. Tansel Güçlü Says:

    Zaten merak ediyorum şu kitabı, yani en sonunda o kadar okunmadık kitap varken evde gidip aldıracak okutacaksınız uzuun uzun düşüne düşüne, dala gide, o olacak 🙂

  2. ÖZGÜR Says:

    merhabalar, izninizle sizi kendi günlüğüme kaydediyorum. yazdıklarınız da hayli ilgi uyandırırıyor. sanıyorum bu kitabı okuma planımdakilerden sonra ele alacağım…beni de böylesine etkileyen kitaplardan biri da Gasset’in “insan ve herkes” iydi. Okumuş muydunuz? selamlar.

  3. kacakkova Says:

    tansel

    sen en iyisi bir ara aliver kitabi, kurtul 🙂 ….koy bir köseye hemen okuman da gerekmez tümüyle….ara sira acar bir yerinden bakarsin……”her bir noktasi merkeze esit uzaklikta olan bir kitap” ne de olsa, böylede okunabilir…..sonra vakitli olunca da yogunlasirsin üzerinde….
    günahi bana.

  4. kacakkova Says:

    merhaba özgür,

    blogu izlemeye almis olman ve yazilari ilgi cekici bulman benim icin sevindirici….
    ben de senin günlügü ekliyorum blogroll”a…..
    gasset’in bahsettiginiz kitabini okumadim…..baska bir kitabini okumustum ama simdi adi aklima gelmiyor…..bulunca okurum muhakkak….
    minima moralia seninde okuma sirana girdi demek….
    okudugunuzda sagindan solundan konusacagizdir eminim….

    görüsmek üzere.

  5. antitez « Mutlak Töz Says:

    […] Minima Moralia, Thedor W.Adorno […]

Bir Cevap Yazın

