nilgün marmara

by

Aydınlıkta köhneliği belirginleşen ve kentte ve konutta hiçbir şey neyse ben oyum. Öylesine bağsız ve yeğniyim ki bu hafifliğin şiddetinin bedelini bir gün öderim diye düşünüyorum. Sanki varoluş beni cezalandırmak ister gibi; yoğunluğundan bana düşen payını benden geri alarak bu yoğunluğa, olur olmadık herkese ve her şeye fazlasıyla katlayarak sunuyor.Ülkem yok, cinsim yok, soyum yok, ırkım yok; ve bunlara mal ettirici biricik güç, inancim yok. Hiçlik tanrısının kayrasıyla kutsanmıs ben yalnızca buna inanabilirim, ben. Yere göge zamana denize kayalara ve kuşlara da dokunan aynı tanrı deðil mi? Bu kutla tanrının yönetkenliğinde, olmayan ellerimle bir yok-tanrı’yi tutuyor ve ölçüyorum yokluğun ağırlığını.Kefe’lerinden birine önün oylumu pekâlâ sığıyor, diğerine duygular, duyumlar ve düsünceler yığılıyor, iste yetkin eşitlik…her gün her gece bu eşitliğin bilgisiyle geçiyor.Bir eskiciden satın alınmış bu teraziyi birgün baþka bir eskiciye vereceğim, o gün, tozanlarım her bir yana dağılıp toprağın suyun ölümsüzlügüne eklemlenecekler ve ben özgürleşeceğim.

Nilgün Marmara

2 Yanıt to “nilgün marmara”

  1. metin-thePoor Says:

    Ne mutlu bana! Nihayet benden başka bir tanrının kulu daha çıktı Nilgün Marmara’yı anan… Sağolunuz, varolunuz efenim.

  2. kacakkova Says:

    siz de varolun metinbey,

    ne mutlu bana da….
    ben gec bile kaldim anmakta….bilgisayar bozulunca….malikanenize ziyaretlerim de düzensizlesti bu sebepten…..

    nilgün bir güzel insan….
    düsünce ve duygularindan etkilenmemek ne mümkün…
    hep yer alacak ruh cografyamizda…
    Tezer gibi, Soysal gibi, Plath gibi…..

Bir Cevap Yazın

