benim hüzünlü orospularım

by

İnsanın sonunda başkalarının sandığı gibi biri olmaması olanaksız.

Bedenimle huzura ermiş bir şekilde yaşıyordum,
ama o gün duyduğum arzu öyle zorlayıcıydı ki
tanrı buyruğuymuş gibi gelmişti bana
işte doksanıncı yaşım geliyor, diye düsündüm
nedenini asla bilemeyeceğim,
anlamaya da kalkışmayacağım.

artık önemi yok
cünkü bunlar hayatta olmanın riskleri

bambaşka bir insan olup çıkmıştım
dünyayı harekete geçiren o yenilmez gücün
mutlu değil
mutsuz aşklar olduğunun bilincine varmıştım sonunda
kendi yarattiğim
ve bana korku veren bu sürekli sarhoşluğa
kendimi nasıl kaptırdığımı ben de bilmiyorum
başıboş bulutların arasında uçuyor
kim olduğumu öğrenmek gibi boş bir hayalle
aynanın karşısında kendi kendimle konuşuyordum

konu ne olursa olsun
yazılarımı onun için yazıyordum
onun için gülüyor onun için ağlıyordum
her bir sözcükle hayatımdan bir parça gidiyordu
acının beni ne derece yozlaştirdiğini böylelikle anlamıştım
yeni yetmeler gibi üzüntü çekerken kendimi tanıyamıyordum
uyuyan bir kızın
insani böylesine perişan edebileceği
aklımın ucundan bile geçmezdi
veda etmeden kaçıp gittim
oradan çıktığımda
hayatta bana kalan tek duygu
ağlama arzusuydu

bir karnaval gecesi
yüzünü hiç görmediğim harika bir kadınla
cılgınca bir tango yapıyordum
rüzgara kapılmış bir tüy gibi bırakıyordu kendini kollarıma
ölümün haykırmasıyla ilk kez sarsılarak
neredeyse yere yıkılacak gibi oldum
kulağımın içinde gaipten gelen acımasız bir haber gibiydi:
ne yaparsan yap
bir gün sonsuza dek öleceksin
ufukta bir çığlık, belkide yüzyıl önce
aynı yatak odasında ölmüş olan birinin hıçkırıklarini duydum
birinci yüzyılımın uzak ufkunda
ilk kez kendimi görüp tanıdım

sonunda gerçek yaşam buydu iste
kalbim kurtulmuş
mutlu bir can çekişmesi içinde
aşktan ölmeye mahkum olmuştu

Benim Hüzünlü Orospularım, Gabriel Garcia Marquez

Bir Yanıt to “benim hüzünlü orospularım”

  1. sibo Says:

    kendi yüzünü görmekten kacinanlar ciceklerin yüzünü göremez demis yazar.Askta böyle bisey mi acaba? Yasadigimiz seyin icinde kendi yüzümüzü görmedigimiz icin karsimizdkinide görememek…Ask…Ikinci kez kapimdayken…Tutunamadigimiz noktalardanmi geliyor gercekten yasamin anlami?

Bir Cevap Yazın

