sesinde….

by
Dünyanın dışına atılmış bir adımdın sen
Ömrümüzse karşılıksız sorulardı hepsi bu 

Bilmiyorsun, sesinde sesim var, uçurum…

Bakışlarındaki siyahi kendime sormuyorum artık.Seni kendi gecemden bildim… umarsız karanlıgımdan…

Zaman ki, bir bilinmezlikten bir başka bilinmezliğe akıyor, kanırtarak içimizi, ve seni başka ve beni başka bir geceye bölerek, iste gözlerinin sürmesi, kırık kanatli kuşlardır bakişlarinda, kara…

ya da öncesiz ve sonrasız, yekpare bir buzul sonsuzluğudur zaman…

ki sensizlik değilse bu üsümelere sebep…

eğilip bir taş atıyorsun içine bakarken uçurum, bir sessizlik yankılanıyor gecede, kara, bir ellerim kanıyor bunca çaresizlikten, sarsak kelimelerin sesim oluyor acemi cümlelerinle yankılanan…karanlık ayetler sayıklıyoruz sesinde…

Yalnız senin bakışındır boşluğu engelleyen
senin parıltındır yalnız yok oluşun karşısında:
ve yalnız senin aşkındır geceyi kapayan yeniden.

ve hayatın zehri durmadan birikmekte içimizde…durmadan ve durmadan birikmekte içimizde kara, kapkara yoklugumuz…

bir gözünü kapatıyorsun ve karanlıgında kayboluyorum, kuyuya düsen cocuk, bir taş buluyorum simsiyah ışıltılı, sesini yankılayan…seni sayıklayan simsiyah bir taş, yüregim…

zaman belki de simsiyah bir gecedir…

ve belkide bu yüzden bütün kelimeler, yokluğumuzun kara imleridir…kanayan…durmadan kanayan…sesinde…

işte sarsak kelimelerin, beni böyle….. iste siyamsiyah bakışın uçurum…..içine attığın taş….. kayboldugum derinligin, simsiyah……sayıklamalarınla, iste sesin…sensin…

yokluğun…

bilmiyorsun, sesinde söylenmemiş sözlerim var, kara…

ve sensinsizlik…

uçurum...

Uçurum diyordun bir aşk uçurum özlemidir
Bırakıyorum öyleyse kendimi sesinin boşluğuna
8 Yanıt to “sesinde….”

  1. sibo Says:

    sözcükleri kalles ilan ettim ben…cok yanilttilar beni cünkü halbuki ne kadar ahengli ve inandirici cikiyorlardi insanlarin agzindan cikarken…ama yazida…bu cok baska sanki bu siiri okuyunca anladim iyice..yani ya ben yanlis yaptim sözcükleri beni yanilttiklari icin kalles kilmakta yada seni tanidigim icin bu siir yakin geldi bana…seni seviyorum erhan abi benim sözcügüm bundan olusur ancak…siyah siirine yakismis ama yüzün hep pembe olsun yanaklarin kirmizi…yüreginse beyaz ferah olsun…sibo

  2. kacakkova Says:

    bende seni seviyorum canim benim…
    sözcükler hep yaniltir bizi, yazani yazarken, okuyani okurken, bu bilincli bi yaniltmaca olmadigi halde…ben bana gelen sözlerden sözler cogaltiyorum, o cogalmayla duygular cogaliyor, ve sonra yeniden söze dönüsüyor…siyah, pembe, kirmizi ve öteki renkler hayatimizin renkleridir iste ne yapsak…benim rengim aslini sorarsan gridir, bütün renklerin bulamaci ya da…
    ama bir yürek ferahligi rengi isterdim evet…beyaz, ilk yagan bembeyaz kar gibi….
    son olarak sözcügünü sahipleniyorum ben de, seni seviyorum diyorum…

  3. firat Says:

    eyy telli baba,dergahina kabul eye bizi

  4. kacakkova Says:

    amin !..

  5. sibo Says:

    dergahla isi olanlari eylesin kabul! ama benim yok…hem olsada bu zamanda nerede kaldi siginabilecegimiz bi dergah birak dergahi siginacak bi delik bile yok…kalmadi her yer kusatildi….

  6. Elestirel Gunluk Says:

    Ucurum! Ne kadar siirsel kendi basina! Ne kadar mystik! Ne kadar buyulu! Ne kadar folklorik ve evrensel!…

    ucurumun ozlem olmasi ise bambaska…

    Sagolasin beni imgesel dunyalara saldigin icin yeniden…. Bilmem uzun surer mi? Ah sonsuzca surse…Ama gerceklik butun cirkinligiyle carpiyor tokadi yuzume…

    Diline saglik Kacak…

  7. kacakkova Says:

    eyvallah elestirel abi….,

    ucurum diyen kalmadi artik….
    o özlemi üstelenecek kimse kalmadi…uluslararasi iliskilerden daha cok kisiler arasindaki iliskiler dengeler üzerine kuruluyor nicedir…
    ve nicedir,
    karanlikta susmaktan baska bir sey kalmiyor ucurum özleyene….

  8. cetin Says:

    Merhaba

    Bir kaç kez okuduktan sonra, yazının ritmini daha çok sevdim. Pek çok şairin yankısını buldum satırlar arasında. Bu nedenle dönüp yeniden okuduğumda, belkide sizin vurguladığınızdan tamamen farklı vurgularla farklı hissedişler yaşadım.

Bir Cevap Yazın

