sıkıntı

by

Bütün bunların sebebi sıkıntı, diyor ses, televizyonun ugultusu arasindan. Öylesine konuşuyoruz. Sıkıntıyı kendi kendine yarılan zamanın içimizdeki yankısı olarak tanımlayan Cioran’ı hatırlıyorum. Maddesiz acı ve devasız bir nekahettir demisti sıkıntı, kasvetli kitabında Cioran. Oyalanacak bir şeyler bulmalısın. Ama okuma sakın, artık yeter.Sıkıntı, hayatı destekleyen ve hatta hayatı bizzat icad eden bütün sayıklamaların kurumasıdır diye araya giriyor, yeniden Cioran. Okudugun yeter artık, sıkıntını büyütmekten baska ne veriyor kitaplar . Zamanın matemindeki bu maddesiz acı’yla nasıl yaşayabilirim diyorum, sesim cıkıyor mu emin degilim. Susuyorum. Yapacak o kadar çok şey var ki diye çınlıyor baska bir ses televizyondan gelen ugultuyu bastirmaya calisarak. Kitapları unut. Bütün yazarları unut. “…Can sıkıntısı, hiçbir inanç icin yaşamayıp hiç bir inanç adına ölemeyenlerin çektikleri azabın adıdır” diyor Cioran. Cioran’in fasist oldugu iddiasini hatirliyorum. Öyle miydi gercekten ? Yaz istiyorsan, diye yumusakca yankilaniyor ses, al iste kagit kalem…

4 Yanıt to “sıkıntı”

  1. neçayey Says:

    http://www.anarkotopya.com

  2. kacakkova Says:

    merhabalar nacayev,

    bloga eklediginiz pek cok kapsamli yazi icin eyvallah diyor, tesekkür ediyorum ….bu vesileyle tanismis olmak sevindirici….ayrica burada kendi yazilarimizdan ya da kullandigimiz fragmanlardan parcalar görmek de sevindirici….yalniz alintilarda degil de blog katilimcilarinin kendilerinin yazmis olduklari yazilara link vermeniz daha iyi olacaktir kanisindayim, böylece iligili yazilarin tamaminin bir sekilde okunmasi da saglanmis olur, ki bir tür cogalma hali olacaktir bu kanisindayim…
    ayrica anarkotopyayi begendigimi ve eklediklerinizi takip edecegimi söylemeliyim….
    saniyorum söhbetler ederiz yeri geldikce…..
    iyi günler….

  3. neçayey Says:

    merhaba kacakkova
    sizleri keşfetmiş olmaktan çok mutlu olduğumu belirtmek isterim.. siteme eklediğim yazılar ve alıntılar için göstermiş oldugun anlayışa ve siteye yönelik belirttiğin pozitif söylerimden ötürü çok teşekkür ediyorum.. sitenizi bir link olarakta eklemeyi düşünüyorum anarkotopya’ya.. seninle her türlü paylaşım ve diyalog içinde olmayı isterim.. bende sitenizi çok begendim.. aşk ve isyanla kal dostum..

  4. neçayev Says:

    “Her sözcük sessizlik ve hiçliğin üzerine düşürülmüş bir lekedir.”
    ————————————————————————————– —————————————————————————–
    Bertold Breht

Bir Yanıt Bırakın

